Varför bo mitt ute i skogen?

 
 

Vardagslyx kan innefatta så många saker för olika människor. För en del är det att få naglarna gjorda eller att unna sig något extra gott till middag efter en hård dag på jobbet.

För mig är det att kunna gå ut och och inte se en jävel. Nu låter jag kanske som världens eremit men riktigt så illa är det inte. Men känslan av att kunna gå ut och efter bara några meter vara helt omringad av naturen och skogen är något av det bästa med att ha flyttat hem igen.

Att bo där det (nästan) är helt upp till mig när jag vill träffa folk är för mig ett privilegium. Att det inte ”händer nånting” på landsbygden är något av det bästa med den. Det tomrummet som menas med ingenting är upp till mig att fylla.

Jag är en landsbygdsoptimist! Vist förstår jag tjusningen med städer också men för mig passar det bättre att ha den lilla byn som utgångspunkt och åka iväg till olika städer för att umgås med mina vänner eller uträtta det jag behöver och sen komma hem igen.

Jag har liksom aldrig tvekat över att det är här uppe i dalaskogarna jag kommer hamna. Nu kanske det hände lite tidigare än vad jag hade tänkt men jag känner verkligen i hela kroppen att det är här jag hör hemma.

 

Vad är det bästa med den platsen just du bor på?

Publicerat i Allmänt