En presentation av mig själv

 

Johanna heter då jag som ni förstår av bloggnamnet och jag tänkte presentera mig lite grann.

För tillfället är jag distansstudent och pluggar 150%. Det kan låta väldigt mycket men hittills har det gått väldigt bra, 100%konststudier och 50% dräkt och interiörhistoria. Målet för mig är att så småningom bli scenograf. En lång resa men som jag tror kommer vara värd det. I övrigt så jobbar jag som tunnbrödsbagare när det finns tid och har även en makeupartistutbildning även om jag nu mer mest gör jobb som maskörassistent.

För ett halvår sedan ärvde jag ett hus och flyttade hit till min barndoms by i skogarna utanför Rättvik med min mamma på ena sidan och min mormor på andra. Lite som ett generationsboende för eremiter. Det är inte som att vi ser in i varandras köksfönster direkt. Det är främst huset som den här bloggen kommer handla om och min renovering av det. Ett och annat inlägg om stil och skönhet kommer också att smyga sig in och kanske några recept. Kort och gott så kan det mellan inredningsinläggen dyka upp lite av varje.

Välkomna!

Publicerat i Allmänt